Ok, pean sellega nüüd algust tegema, rohkem edasi lükata ei tohi.
Möödunud on kaks nädalat. Mitte midagi ei tule meelde..
Möödunud on kaks nädalat. Mitte midagi ei tule meelde..
Alustasin eelmisel nädalal "Harry Potteri" esimese osaga, täna sain läbi. Põnev oli igatahes. Tahaks järgmist osa ka nüüd lugeda, aga millegipärast on meil kodus riiulis kaks osa vähem ja teist seal ei ole.
Eelmine nädal oli tegelikult väga väsitav. Ma ei teagi tegelikult, miks. Laupäeval oli igatahes ball ja kuna alati 7. klassid (kus ma juhuslikult olen) peavad ballil kaasa aitama, või noh, võivad, siis tegime tööd ja saime tasuta sisse. Neljapäeval juba lõikasime garderooi jaoks numbrilipikuid välja, mida külalistele antakse. Reedel panime Vereinshausis garderoobi paika. Kõik käis muidugi tundide ajast ;)
Laupäeval töötasin ma 7-9-ni, kõige paremal ajal, niiet sain ballist ikka osa ka võtta. Ma pean ütlema, et Gymnasiumi ball meeldis mulle kõvasti rohkem kui HAKi oma.. Kuidagi palju rohkem inimesi teadsin, palu rohkem oli juttu rääkida, palju rohkem sain aru ja Mitternachtsanlage ehk kesköö..esinemine? meeldis ka kõvasti rohkem, naljakas oli. Tegelt tegin video ka ja siis sai digikamälu täis.. :D Niiet ballist on mul endal ca 4 pilti ja siis video. Käib kah. Olin seal umbes kella 2-ni ja sõitsin koos Hizraga (HAKist klassiõde, üldse enamus HAKist olid kohal) koju.
Loomulikult toimus sel korral ka pildistamine neile, kes tahtsid. HAKi ballil tegime ka pilte, ma ei teagi, kas ma siia üldse kirjutasingi, ja siis sai neid tellida hiljem. Loomulikult tellisin, 2 erinevat tookord ja seekord tegime klassipildi, tellisin selle ka ja saan millalgi veebruari lõpus kätte (huvitav, et seekord kolm nädalat öeldi, eelmine kord oli üks nädal ooteaega :D). Esmaspäeval saime kolm esimest tundi klassiõdedega, jah, just nimelt klassiõdedega Vereinshausist LAUDU kooli TASSIDA, umbes 1 km :D Meeletult naljakas, aga raske ja paras trenn oli. Lauad ei olnud iseenesest üldse rasked, aga kuidas sa neid tassid? Vääna ennast, kuidas tahad, lõpuks jäävad ikka lauajalad kuskile oma jalgade vahele kinni jne, keeruline :D Vahepeal niisama lohistasime neid mööda maad tagurpidi.. ups. Õnneks oli veits lund just öösel sadanud, niiet väga hullusti nad vist kriibitud ei saand, natuke ikka :D:D
Loomulikult toimus sel korral ka pildistamine neile, kes tahtsid. HAKi ballil tegime ka pilte, ma ei teagi, kas ma siia üldse kirjutasingi, ja siis sai neid tellida hiljem. Loomulikult tellisin, 2 erinevat tookord ja seekord tegime klassipildi, tellisin selle ka ja saan millalgi veebruari lõpus kätte (huvitav, et seekord kolm nädalat öeldi, eelmine kord oli üks nädal ooteaega :D). Esmaspäeval saime kolm esimest tundi klassiõdedega, jah, just nimelt klassiõdedega Vereinshausist LAUDU kooli TASSIDA, umbes 1 km :D Meeletult naljakas, aga raske ja paras trenn oli. Lauad ei olnud iseenesest üldse rasked, aga kuidas sa neid tassid? Vääna ennast, kuidas tahad, lõpuks jäävad ikka lauajalad kuskile oma jalgade vahele kinni jne, keeruline :D Vahepeal niisama lohistasime neid mööda maad tagurpidi.. ups. Õnneks oli veits lund just öösel sadanud, niiet väga hullusti nad vist kriibitud ei saand, natuke ikka :D:D
Pärast laudade tassimist saime ballist üle jäänud torte ja kooke süüa, uuuuh kui head lihtsalt. Mmmm.
Koolis saksa keele tunnis otsustasin nüüd järgmist raamatut kaasa lugeda, "Aus dem Leben eines Taugenichts" (eesti keeli midagi sellist: "Ühe logeleja elu" vms) Joseph von Eichendorffilt. See on täitsa loetav raamat, mis siis, et ühes lauses umbes 4 sõna on, millest aru ei saa.
Tegin ajaloos testi kaasa jälle, õpetaja andis mulle mingi teksti nagu eelmiselgi korral ja ma pidin kokkuvõtte kirjutama. Tekst oli huvitav, aga no nii keeruliselt kirjutatud, et iga lauset pidin kolm korda lugema, et üldse aru saada, MILLEST me nüüd räägime :D Muidu teema oli Viini Ringstrasse ehk Viin on ühe ringikujulise tänava peale üles ehitatud pmst nagu päike ja hargneb sealt laiali. Juttu oli selle ehitamisest ja plaanimisest. Sain targemaks.
Vahel paneb mind sügavalt mõtlema, et miks on geograafia tund nii vähetähtis. Ainult korra nädalas ja praegu teeme me seal üldse mingit Unternehmenführerscheini ehk ettevõtjaluba või -tõendit. Õpime seda ja siis, kes tahab, saab testi teha. Ja seda tunni arvelt, aga mõni isegi ei tea Austria naaberriike, no mida sa selle ettevõtjatõendiga siis peale veel hakkad?
Aga see selleks.
Aga see selleks.
Sel reedel sattusin veits konflikti inglise keele õpetajaga. Ta tegelikult meeldib mulle sellessuhtes väga, et ta räägib erinevalt väga paljudest inglise keele õpetajatest väga väga head inglise keelt nii sõnavaralt kui häälduselt jne. AGA kui asi puutub tema kodutöö või eelmise tunniteema kontrollimisse, siis väljub asi minu meelest totaalselt kontrolli alt. Ta läheb nii detailidesse, et neid asju ei mäleta mitte keegi peale tema, kes seda sama juttu seitse korda nädalas erinevatele klassidele räägib. Ta andis meile esmaspäeval kaks paberihunnikut teemal Shakespeare, tema elu ja ka teoste lühikokkuvõtted ja veel nt The Globe Theatre'i kohta infot, kus ta töötas. Esiteks ei tule ma eluilmas selle peale, et me võiksime kirjandust õppida inglise keele tunnis (vahet pole, et ta Inglismaalt pärit on. Kas hispaaniakeelsed teosed jäävad neil siis käsitlemata, kes hispaania keelt ei õpi?). Siin üldsegi puudub kirjanduse tund - ainult saksa keele tund ja seal me loeme saksakeelsete autorite raamatuid ja arutame nende üle, aga ei mingit grammatikat ega midagi. Ühesõnaga otsustas õpetaja kolmapäeval siis teha testi nende handoutide peale (me saame kõikide esseede, testide jne eest punkte, mis lõppkokkuvõttes loevad semestrihinde väljapanekul) ja minna no nii absurdsete detailideni, mis mind tookord juba veits endast välja viisid. Küsida Shakespeare'i teostes esinevate tegelaste nimesid neilt, kes pooltest teostest esimest korda kuulevad? Mis siis lõppkokkuvõttes tähtis on, kas see, miks Shakespeare nii oluline on, või see, mis nimesid ta välja mõelda oskas? Kas mitte see, mida ta oma teostega öelda tahtis, SISU, oluline pole?
Kolmapäeval hoidsin ennast vagusi, mõtlesin et okei, teen nii palju ära kui oskan ja ei ütle midagi. Aga reedel tuli õps klassi ja ladus kõigile uuesti testid ette, SEST eelmine nii hästi ei läinud. Mul viskas üle ja ütlesin nii mõndagi ebaviisakat, aga ma ei saa lihtsalt istuda ja lasta inimestel endale pähe istuda. Minu jaoks vastunäidustatud.
Kolmapäeval hoidsin ennast vagusi, mõtlesin et okei, teen nii palju ära kui oskan ja ei ütle midagi. Aga reedel tuli õps klassi ja ladus kõigile uuesti testid ette, SEST eelmine nii hästi ei läinud. Mul viskas üle ja ütlesin nii mõndagi ebaviisakat, aga ma ei saa lihtsalt istuda ja lasta inimestel endale pähe istuda. Minu jaoks vastunäidustatud.
Pärast ütles Anna mulle, et ma olen vahel ikka liiga otsekohene. Aga ma olen ennast juba väga kaua vait hoidnud, ühel hetkel peab liiga palju õhku õhupallist välja saama. Vahet pole siis enam, kellele, miks või kuidas. Ma kogu aeg aina naeratan ja ütlen kui väga mulle meeldib kõik ja kui rahul ma olen ja sitahäda, aga ühel hetkel aitab.
Muideks Austria koolisüsteemi muutmine on pärast PISA testi tulemusi totaalselt teemas ja see vahepealne kooliaste, mis pärast algkooli kaheks jaguneb (ja sain just hiljuti teada, et neist kahest nõrgem jaguneb veel kolmeks astmeks. Ja kui sa juba seal kõige nõrgemas oled, siis sa sealt enam ära ei saa. Ei saa ka ülikooli õppima minna, ei saa midagi oma eluga enam peale hakata, kui sa 10-aastaselt just väga hea õpilane pole), tahetakse üheks teha ja selle lõpus ühine eksam vms. Kusjuures see oli ka mulle üllatuseks, et koolilõpetajatel, kes Maturat teevad, siis Matura peavad ettevalmistama õpetajad ise!! Kontrollivad ka ise. Ja siis saadavad kuskile kellelegi ja seal vaadatakse need üle. Niimoodi on ikka väga palju võimalusi sohki teha, või mis?
Hea meel, et koolisüsteemimuutmiseks läheb loodetavasti, toob ainult kasu. Muidugi õpetajatele see ei meeldi ja õpilased enamasti ei teagi, millest jutt, aga on kindlalt selle vastu - muutuse vastu.
Hea meel, et koolisüsteemimuutmiseks läheb loodetavasti, toob ainult kasu. Muidugi õpetajatele see ei meeldi ja õpilased enamasti ei teagi, millest jutt, aga on kindlalt selle vastu - muutuse vastu.
Oeh, pikk jutt maha kirjutatud. AGA
eile sain Viinis Jenniga kokku (ta oli siin Horni lähedal oktoobrini ja siis sõitis vahepeal vanaisa surma tõttu Soome tagasi ja siia tagasitulles pidi pere vahetama ja elab nüüd Viinis), see oli meie viimane kokkusaamine enne kui ta ära sõidab juba järgmisel laupäeval! Ta tuli ainult üheks semestriks, kahju. Veetsime kella 4-ni mõnusalt aega poodides kolades ja kohvikutesse põgenedes, sest õues oli lihtsalt põrgukülm ja tuul. Ja nii siis koputas ühel hetkel kohvikus mulle täiesti lambist õla peale Molly! Haha, ma olin nii šokis, ma ei saanud üldse aru, kuidas, miks ja misasja ta seal teeb :D Ja, see oli naljakas :D
eile sain Viinis Jenniga kokku (ta oli siin Horni lähedal oktoobrini ja siis sõitis vahepeal vanaisa surma tõttu Soome tagasi ja siia tagasitulles pidi pere vahetama ja elab nüüd Viinis), see oli meie viimane kokkusaamine enne kui ta ära sõidab juba järgmisel laupäeval! Ta tuli ainult üheks semestriks, kahju. Veetsime kella 4-ni mõnusalt aega poodides kolades ja kohvikutesse põgenedes, sest õues oli lihtsalt põrgukülm ja tuul. Ja nii siis koputas ühel hetkel kohvikus mulle täiesti lambist õla peale Molly! Haha, ma olin nii šokis, ma ei saanud üldse aru, kuidas, miks ja misasja ta seal teeb :D Ja, see oli naljakas :D
Sain endale muidu uued püksid ja pika kampsuni (lõpuks!) ja sokid, mis lihtsalt kogu aeg ära kaovad, sest kõigil on ühesugused ja keegi enam ei tea, millised on kelle omad. Haha muidu alles kodus magamaminnes tuli meelde, et unustasin jalanumbrit ju vaadata, aga õnneks oli õige number kätte juhtunud :D
Ooojaaa ja rohkem ma kirjutada ei jaksa.
Ahja, reedel tuli ka hostisa koju ja jääb nüüd siis kaheks nädalaks. Tuleval laupäeval pakime asjad autosse ja sõidame juba Saalbachi, jepiduuuu!
Ja ma tean, et enamus teist on juba lumest tüdinenud, aga nautige minu eest ka :) ja suusatage minu eest kaa!!!
baba!
(ps posti teel sain midagi, danke schön :))
Hei Brita! Tore oli üle pika aja jälle su lugu lugeda.
ReplyDeleteLahe, et ball kift oli. Milles see kesköine esinemine seisnes? Kas tantsu ka löödi? Mille puhul seda balli üldse peeti?
See laudade tassimine tundus küll jabur. Kas neid siis mõne auto peale ei saanud laduda? 1km on ikka väga pikk maa millegi sellise tassimiseks.
Inka õps tundub tõesti nats imelik olevat. Ma saan aru, kui te oleks mõnda neist raamatutest lugenud. Siis see oleks justkui lugemise kontrolliks, et kas sa ikka tegelaste nimesid ka tead, aga niisama lihtalt Shakespeare eluloo üldise osana on see ikka väga mõttetu. Kas teine test läks sul siis paremini? Huvitav, kas nad siis üldse väliskirjandust ei loe või on lihtsalt juhtunud nii, et sel aastal seda ei tehta?
Rõõmsate tervitustega,
Eva
Tere, Eva! Ma siin olen laisk olnud ja kui kommentaare liiga paljuks kisub, siis ma ei viitsi enam vastama hakata :D
ReplyDeleteBalli peetakse iga aasta Maturantide ehk lõpuklassidele/lt, ühesõnaga, nende viimase õppeaasta tähistamine jne :) Kesköine esinemine seisnes lihtsalt ühe etenduse näol, teemaks oli "Sommernachts Traum" ehk "suveööuni" ja siis seal oli väike armastuse teema.
Kusjuures ma ei saanud ka sellest üldse aru, et miks me neid autode peale ei tõsta, kui autod seal järjest kõik seisavad, kõigil suured tagumikud. Küsisin klassiõdede käest, aga kuna keegi ei ole harjunud sellega, et võiks ise midagi küsima minna vms, siis jäi asi sinnapaika - nagu enne kirjutasin, et õhk läks lihtsalt õhupalli.
Aga inka poolest olen suga täiesti nõus. Ega see teine test mul paremini küll ei läinud, ta ju arvas et me läksime siis koju ja õppisime uuesti - ja ma olin ainuke, kes protestis (see käib mu mõistuse vastu, võib-olla olen ma veits poolearuline ka, aga ikkagi:). Ja ma saaks ka sellest siis aru, kui me neid lugenud oleksime.
Täna just rääkisin vahetusisaga siinsete koolide kohustuslikust kirjandusest ja tõde ongi see, mida ma juba märganud olen - keskendutakse põhimõtteliselt ainult saksakeelsetele kirjanikele (Dostojevskit vms venekeelset klassikut teavad vähesed) ja arvatavasti (loodetavasti) tuleb ühel hetkel ikka Shakespeare ka mängu, aga jah enamus siiski saksakeelsed. Kohustusliku kirjanduse raamatutega on siin üldse nii, et heal juhul 1-2 tk aastas (ka algkoolis!) või üldse mitte, ja neid loetakse enamasti koolis koos.
Tervitused teilegi mitte-nii-kaugele! ;)
Ei saa mitte vaiki olla...
ReplyDeleteKunagi räägiti, et Saksamaal ja mujal koolides loetakse 1 ( üks!) raamat aastas ja selle ostmiseks ( et oleks, mida lugeda) võivad kehvemad pered sotsiaaltoetust küsida. Kui lugeda foorumitest vingumist raamatute lugemise üle, siis on arvata, et meiegi varsti samasse seisu jõuame. Ja keeleõpetust gümnaasiumis ei ole vist ka meie venekeelsetes koolides.
Aga see inglise keele õpetaja on ju tubli, kui oma tunnis Globe‛ist jutustab. Äkki teed ettepaneku, et loeks mõne katkendi näiteks "Hamletist", seal on äge vanaaegne inglise keel. Meie oma koolis mõtlesime just hiljuti selle jaoks välja uue valikkursuse nimega "inglisekeelne kirjandus", mida hakkab andma inglise keele õpetaja ja kus loetakse inglise keeles inglisekeelseid autoreid.
Meil on kodus kõik Potterid olemas, äkki tahad? Ma küll ei mäleta, millised olid eesti- ja millised inglisekeelsed.
Tervitan ka!