3.1.11

küpsistehooaeg

vaade keemia klassi aknast on nii maaliline, kas pole..

Aga.. Kõige paremat uut aastat kõigile!! :)

Kunagi oli meil koolis oma partnerklassiga väike jõulupidu muusikaklassis, kus laulsime ja rääkisime ja väiksed olid kodust emade küpsetatud küpsiseid kaasa toonud.
Kunagi käisime klassiga Viinis IMAX kinos "Hubble 3D" vaatamas ja mingil ettekandel Bethlehemi tähe kohta. Film oli megalühike ja ikkagi, nad kunagi ei näita astronoomilistes ja astronautide kohta käivates filmides seda, kuidas nad maailmaruumist tagasi Maale tulevad!! Sama päeva õhtul tuli hostisa koju ja neljapäeval ehk päev enne jõule valmistasime Lindt kugelneid ehk šokolaadikuule ette kuusele riputamiseks - nee dkõige tähtsamad kuusekaunistused siin. Kui ma ütlen, et me ei riputa komme/šokolaade kuuse otsa, siis teevad kõik väga suured silmad, niiet see ikka väga tähtis siin.

Jõululaupäeva hommikupoolikul tõid Elmar ja Laura kuuse tuppa, ehtisime selle siis šokokuulide ja muude kaunistustega ära, pärisküünaldega ka. Millalgi tegime emaga väikse jalutuskäigu ja kell 5 läksime kõik kirikusse. Missa oli samasugune nagu eelmistel kordadel, kestis umbes tund aega ma pakun. Tulime koju ja siis ema tegi kala valmis - jah, kala on siin traditsiooniline jõululaua toit. Tegu oli magevee kalaga, ma arvan et oli roosa, ma väga ei mäleta. Lisaks kalale oli veel Austria-pärane kartulisalat ja juurviljasalat majoneesiga. Tegelt tekkis mul küsimus, et kas Eestis ka jõuludel šampust juuakse? Ma ei suutnud seda meenutada, aga me jõime igatahes.
Pärast söömist tuli Christkind ek jõululaps, mitte jõuluvana, ja tõi kingid kuuse alla. Tegelikult kui lapsed on väiksemad, siis üldsegi käib see nii, et kuuse ehib ööl vastu jõululaupäeva ära Christkind ja hommikul kui lapsed ärkavad, on see nagu üllatus. Ja kui kingid tulevad, siis on suure toa uks kinni ja sinna tohib minna alles kellahelina peale, mida Christkind tilistab.
Ühesõnaga, huvitav. Enne kinkide jagamist otsustas Laura Jeesuse sünniloo ette lugeda ja siis soovisime kõik üksteisele rõõmsaid jõule, tegime kahele põsele musi ja Laura jaotas kingid kätte - ei mingeid luuletusi, mulle sobib :D Mis ma sain? Lumelauakindad, mis ma endale ise välja olin valinud, mingi saksakeelse raamatu, kuhu hostisa oli sisse kirjutanud, et 'behind iga vastuse uus küsimus' :D see mingi raamat oma teadmiste kontrollimiseks vms, keeruline. Ja siis sain veel hea lõhna ja T-särgi käsipalli mängimiseks.
Pärast kõinkide jagamist tegime veel video Astridile (mida ist lõppkokkuvõttes saata ei õnnestunud :/) ja siis oli aeg magustoiduks, milleks oli traditsiooniline ahjus küpsetatud õun, mille sees on tuhksuhkru ja pähkli puru segu, nämmnämm.
Pärast seda hakkasime mängime lauamängu, mille Laurale Christkind tõi ja mängisime seda väga kaua.

Laupäeval läksime pärastlõunal ema õe juurde ja seal sõime ennast jälle ogaraks, inimesi oli palju ja mul oli igav.

Pühapäeval läksime lõunasöögiks (mis kujunes 5-tunniseks) vanaema ja vanaisa juurde. Vanaema oli valmistanud 4-käigulise söögiorgia, ükski normaalne inimene ei jaksa nii palju süüa!!! Kõigepealt supp, siis jäneselihakaste kartuli-knödliga, siis puuviljasalat ja eikuskilt ilmus ka tiramisukook. Liiga palju. Kõik oli väga hea. Aga liiga palju.
Mängisime seda mängu, kus need väiksed kettad on ja siis pead 4 järjest saama, et võita.

Esmaspäeval läksin Annaga FZ-sse, sest nii palju süüa ei tee head ja olime seal ca 2 tundi. Pärast kojujõudes oli mul räige peavalu, rääkisin empsiga Skype'is ja läksin mingiaeg magama.

Teisipäeval käisime õhtul tuttavatel külas, kus oli jause. Jause = laual seitsemiljonit asja ja siis vorbid endale sobiva võileiva kokku ja voila.

Kolmapäeval käisime õhtupoole ujumas ja saunas! Mõnus oli.

Neljapäeval oli ilus ilm ja tegime pärastlõunal ca 2-tunnise jalutuskäigu. Need jalutuskäigud meeldivad mulle.

Reedel sõitsime pärastlõunal Linzi poole, et seal lähedal aastavahetust ehk Sylvesteri (sest 31.12 on Sylvesteril nimepäev) tähistada ema sõbranna juures. Pean ausalt ütlema, et mul oli seal igav. Kella 6 ajal läksime hiina restorani õhtust sööma, tulime tagasi selle sõbranna juurde, mängisime mingeid mänge vms. Mingi aeg helistasid emme-issi ja onu Eestist ja said teada, et meil ei olegi veel uus aasta, aga neil olevat peaminister juba 20-eurose pangaautomaadist välja võtnud..
Keskööl käisime Doonau ääres ilutulestikku vaatamas, siis tulime tagasi ja ma läksin kell 1-2 magama.


Hommikul ärkasime kell 9 ja sättisime ennast valmis mäeleminekuks. Aasta esimesel päeval mäest alla lasta oli tore ja mõnus. Tuju oli pärast seda hea igatahes.
Koju tagasisõites sõime autos võileibu ja küpsiseid (need vist ei saa kunagi otsa) ja mängisime Lauraga sõnamänge, üks oli, et "ich packe in meinen Koffer ..." ("ma pakin oma kohvrisse ...") ehk üks ütleb ja siis terve selle rea peab meelde jätma. Teine oli see, kus järgmine sõna peab lõppema eelmise sõna viimase tähega, see oli kuradi keeruline.

Eile ehk aasta teisel päeval käisime pärastlõunal siitkülatuttavatega 2-tunnisel jalutuskäigul metsas ja põldudevahel ja siis läksime nende poole jausele. Miks peab inimene nii palju suutma kogu aeg süüa? Või õigemini, miks inimene ei võiks kogu aeg veel rohkem süüa? Igatahes, koju tulime 7 ajal vist, vaatasime telekast Spiderman 3 (kuna see oli mu esimene Spidermani film, mida ma kunagi näinud olen, siis tekkis mul üldsegi küsimus, kas Spidermani filmid ongi naistele mõeldud?).

Täna aga on ajalooline päev, sest mina, Brita Vibo, lähen täna esimest korda elus käsipallitrenni. Jeeee! Lõpuks saab ennast seltskondlikult liigutada, tore. Ainuke häda, et kõik teised on suht profid seal ja ma pole seda kunagi mänginudki - eks näis, kuidas läheb.

Rohkem mul polegi teile midagi küpsisehooajast rääkida, sest see pole veel läbi. Lisasin Picasasse ka hunniku pilte ja paar videot, niiet nautige.

Ilmselgelt on see postitus jälle liiga pikk, aga.. võib-olla loeb seda keegigi.

küpsistehooaeg siiski

4 comments:

  1. ma lugesin läbi, jesssssssssssssssss.
    head uut ka muidu :D

    ReplyDelete
  2. shampust Eestis Jõulude ajal minu teada ei jooda.
    Kadeduseuss tekkis selle lauatamisega küll ...
    Lund meil on nagu muda, aga mäge siis Eestimaal nagu eriti pole ... :)
    Kuhu jäi jutt isa jõulukingist, millega ta tegeles paar pikka päeva ja Elmari kommentaar :)))
    Proovi siis vähem igavleda!

    ReplyDelete
  3. Head uut aastat, kallis Brita!
    Jõudsime eile Eestist tagasi ja sain nüüd mahti jälle su vahvat blogi lugeda. Suur söömine on vist küll jõulude ajal kõigi rahvaste komme. Mul on tunne, et mu keskkoht on peale Eestis veedetud paari nädalat nagu lumememmel :)
    Põnev oli lugeda hoopis teistsugustest jõulukommetest. Ma arvasin kogu aeg, et kõigil rahvastel toob kingitused Jõuluvana, aga hiljuti kuulsin Jutalt, et Luksemburgis toob kinke hoopis püha Nikolaus ja nüüd sina valgustasid mind Austria Christkindi osas. Huvitav!

    Jõudu käsipallitrenniks ja tuhat tervitust!
    Eva

    ReplyDelete