17.1.11

linnud laulavad ja tuju on hea

Ma lihtsalt kirjutan nüüd nii, nagu meelde tuleb, sest aega on möödunud poolteist nädalat!

Kunagi ammu kudusin endale labakindad, mida mul enam vaja ei lähe, sest õues on kevad.
Kunagi ammu pärast kinnaste kudumist käisime ühel õhtul Tšehhis Freeport kaubanduskeskuses ema, õe ja isaga. Allahindluseid oli meeletult, aga tuju endale midagi otsida oli olematu, niiet raha jäi kõik õnnelikult oma kohale. Ühtlasi oli see ka mu esimene käik Tšehhi.. Ega ma nüüd eriti midagi peale kasiinode ja kaubanduskeskuste ei näinud, sest kottpime oli ja kogu see jant asus ma pakun ühe kilomeetri kaugusel Austria-Tšehhi piirist :D
Kunagi oli aeg kooli minna ja esimene koolipäev sellel aastal oli väga naljakas. Keka tundi polnud ma veel kunagi niimoodi nautinud ja lampi maha kukkunud ja palli valesse korvi lihtsalt KOGU AEG visata tahtnud :D naljakas oli. Jah, mängisime vahelduseks võrkpallile natuke korvpalli.
Muidu esimene koolinädal möödus päris kiiresti, midagi erilist rohkem ei teinudki.. Esmaspäeval pidin ainult rongiga Eggenburgi sõitma, sest ema oli tööl, et trenni minna. Ainuke asi, et see rong jõudis sinna poolteist tundi enne trenni algust ja mul polnud mitte muffigi teha. Kirjutasin viimasel hetkel Fionale, kes mu kooliõde ja kellega samas trennis käin ja kes Eggenburgis elab, et kas ta tahab minuga koos midagi teha enne trenni. Ja siis sain kutse tema poole. Tal megailus maja, otse peaväljakul, suur ja uhke. Mängisime Wiid ja otsustasin, et see tantsumäng tuleb koju muretseda. Nime ma enam ei mäleta. Võib-olla "Dance 2"? :D
Trenn on olnud suhteliselt tore, kõik on ülisõbralikud muga, isegi siis kui ma lihtsalt täiesti mööda viskan või liiga uimane olen või palli püüda ei oska. Super :) Aga arenenud olen ma kahe nädalaga ehk viie trenniga päris palju, ma ütleks.

Aga möödunud nädalavahetusel toimus YFU Mittelseminar ehk.. keskaastaseminar (eksisteerib selline sõna nagu "keskaasta" üldse?). Sõitsime kõik rongide ja busside ja jalgadega Spital am Pyhrni Jugendparadiesi (http://www.lindenhof.at/index2.php), mis asub Ober- ehk Ülem-Austrias, veits lõunapool. Lihtsalt NII ILUSAD MÄEKESED olid seal, et hoia ja keela. Lund ei olnud üldse, mägede tipud olid veits valged, aga muidu nagu kevad. Pühapäeval päike paistis ja pusaga oli palav.

Aga mägedest hakkas mul kahju, et mina neid ja nemad mind nii palju nautida ei saa, kui tahaks :(
Seminaril rääkisime seekord veidike uutest asjadest ja vanadest asjadest uue nurga alt. Näiteks sellest, et vahetusperedel on raske ikka noort inimest enda koju võtta ja kuidas me seda kergendada saaksime või paremini mõista; siis oli meil Arbeitsgrupp nimega "Piece of Art", kus saime ajalehtedest jne pilte välja lõigata ja joonistada ja kleepida nagu väikesed lapsed (ja suurest improvisatsioonituulest rõõmu tunda, minu oma pildil) ja teemaks oli möödunud vahetuspoolaasta kõige rõõmsamad hetked; seadsime eesolevaks poolaastaks kõik isiklikud eesmärgid ja tegime plaani, kuidas neid täide viia; rääkisime motivatsioonist ja vaatasime jõge joonistades tagasi jälle möödunud poolaastale. Ahjaa, rääkisime veel ka tajumisest ehk kuidas erineva tausta ja mõtlemisega inimesed asjadest täiesti teisiti või lausa vastupidiselt aru võivad saada või näha või mõelda või..
See oli üks nädalavahetus, mis olekski võinud kestma jääda, sest need 20 vahetusõpilast, kes sel aastal Austriasse on tulnud YFUga, on lihtsalt nii armsad ja kõik hoiavad kokku ja kõik on nii toredad lihtsalt.
Terve seminar toimus muideks saksa keeles, mis on lihtsalt super, sest eelmisel aastal pidavat nad veel kakskeelselt seminari juhtima, kõigil polnud keel veel nii selge. Ühesõnaga, oleme õnnelikud.
Sain ka sellist infot, et järgmiseks aastaks on YFU Austriaga Eestisse tulemas juba lausa kolm vahetusõpilast ja arvatavasti neljas ka veel! Nii äge! Kui ma küsisin, et millest selline huvi Eesti vastu, siis ütles selle seminari peakorraldaja (YFU töötaja), et YFU Eesti ja YFU Austria on lihtsalt nii suured sõbrad :) Kui ma augustis seal kontoris istusin pool päeva ja oma pere ootasin, siis seal oli ka üks suur plakat, kus oli Eesti, Tšiili ja mingi riigi tutvustus veel. Superäge :D Järgmisel aastal olen ma vabatahtlik. Ma tahaks seda lubada, aga ma olen unustaja ja laisk, niiet.. kes teab.
Aga seminar kestis reedest pühapäevani, saime hästi ja palju süüa, aga liigutamiseks eriti aega polnud (mõjub figuurile imehästi). Laupäeval oli meil disko ka ja YFUkad on siiski maailmaparimad.
Also, "Der Mond is rund, der Mond is rund, hat zwei Augen und ein Mund" :D Jaa, superäge oli.
Mina, laiskvorst, istusin rongides rohkem kui 5 tundi, sest minnes sõitsin üle Viini ja tagasi tulin ei-tea-mis-rongirööpaid-pidi. Pime oli.

Täna on esmaspäev, koolipäev on otsas, aga ees ootab veel käsipallitrenn.
Koolis juhtus täna nii palju, et mul oli väga hea tuju selle hetkeni kuni esimese tunni ehk mata õps klassiuksest sisse astus ja lihtsalt nagu tavaliselt möirgama hakkas. Ta lihtsalt on nii tujukas ja vihane kogu aeg, ei saa aru, kuidas inimene üldse elada saab selliste meeleoludega. Meil oli Schularbeit ka ja hmm.. ma sain selle valmis 20 minutiga (seda ma ei tea, kas kõik õige oli, aga rohkem ma midagi teistmoodi teha ei osanud) ja teised tegid 50 minutit. Eks näis. Aga mis huvitav oli, oli see, et nad võisid kasutada Formelhefti ehk valemivihikut! Mis mõte sellel Schularbeitil siis üldse on, kui sul valemid ka kõik ees on? (trükitud raamatus, mitte ise kirjutatud) Ma ei saanud sellest hästi aru ja ei küsinud ka, sest oleks ainult näägutamist vastu saanud.
Pärast seda oli mul Deutsch Kurs ja siis ühe kuubalannaga vaidlesime seal õpetajaga Austria koolisüsteemi üle ja õpetaja ajas kõik riigi süüks, meie kõik õpetajate süüks.
Õpetajatest veel nii palju, et ajalooõps käis jõuluvaheajal näiteks Mauriitsiusel. Ja niimoodi igal vaheajal. Nad saavad ikka päris, päris jubedat palka siin ja laisklevad ka korralikult.
Aa ja muideks, käsipallitrenn maksab mu vahetusõele näiteks lausa 50 EUROT KOOLIAASTAS! Mina, õnnejunn, saan tasuta, sest ma treenin ainult kaasa ja võistlustele minemiseks olen liiga koba jne. Olen õnnelik!! :)
ja "Aa ja muideks 2" tuli välja, et Konsta Soomest läheb samal ajal kui mina Saalbachi, eriti äge :D Ja vahetusisa tuleb ka ikkagi kaasa, algul ei pidanud ajapuuduse tõttu..

Aga see on kõik, mis ma teile täna rääkida tahtsin. Nautige Facebookist pilte seminarist, kus ma tagitud olen ja olge mõnusad :)

2 comments: