8.12.10

millest ma veel rääkinud pole..

Tiux kirjutas ühe postituse alla kommentaaridesse küsimusi ja nüüd ma siis vastan neile. Küsige veel!

Äkki kirjutaksid veel oma Austria koolist, s.o sellest gümnaasiumist, kus praegu käid? Noh, ajalugu on nõme, aga kuidas teiste ainetega on?
On mingeid erinevusi eesti kooliga võrreldes ainetes?
Erinevusi on alates sellest, kuidas õpetajad asju "serveerivad" (see on lihtsalt ainuke sõna, mida ma oskan kasutada sellistel juhtudel, ja ma teen seda alati :D) ja kuidas õpilased neid vastu võtavad. Kõik on väga teine.

Mitu tundi teil päevas on? Kas koolis süüa saab?
enamasti 6 tundi, 1-2 korda nädalas 9 tundi. 9-tunnilisel päeval on keskel üks vaba tund lõunapausi kujul ja kes tahab, saab sooja sööki osta (supid 1,30 eurot ja korralik praad, ikka väga suur praad, 2,70 eurot. Noored söövad siin palju). See sooja söögi ostmise võimalus tuli alles eelmisel aastal, koolil endal korralikku kööki pole, söök tuuakse valmis-kujul kohale ja on selles "soojendavas masinas" kaante all, tuline vesi all. Selles eelmises koolis, kus ma käisin, polnud sooja söögi söömisvõimalusest juttugi ja nii tellivad õpilased seal endale pitsat või hiina toitu.

Miks teil klassis ainult 12 õpilast on? On see mingi avatud klassidega variant, et pannakse mõnikord mitu klassi kokku?
Sest ma käin Aufbaugymnasiumis, kus kõigi klasside nimetuste lõpus on x ja mul pole õrna aimugi, miks neis kõigis nii vähe õpilasi on. Lõpu-aufbau-klassis on ainult 6 õpilast..
Kehalise kasvatuse tunnis on meil koos paralleel- ja lõpuklassidega, ainult aufbau loomulikult. (aufbau - ülesehitus, seega ei ütle see aufbaugymnasiumi nimetus mulle midagi)

Mismoodi näiteks matemaatikat õpitakse, kas vehitakse ülesandeid teha?
Matemaatikat õpiti HAKis kirjalikult JA arvutis, Derive programmi abil (tegelikult pole seda programmi kellelgi vaja). Aga Gymnasiumis õpime me kirjalikult.
NB! Enamikes ainetes peab olema kaks vihikut: kodutööde jaoks ja tunnitööde jaoks. Ja igakord, kui mingi uus teema käsile võetakse, tuleb peale kirjutada, mitmes Schulübung see on, mis on täiesti tarbetu. Aga see selleks. Ja huvitav on veel ka see, et kodutööde vihikusse peab igale kodutööle veel enne õiget pealkirja kirjutama, et see ikka tõesti kodutöö on..

Arvutid, projektorid, puutetahvlid, telekad? Õpetajate võimalused?
Sedasorti tehnikaga on koolis nii, et igal korrusel on 2-3 telekakappi, mis vajadusel lihtsalt klassi tiritakse. Kuskil on ka projektorid, mida klassi saab sõidutada ja puutetahvel on füüsikaklassis, aga seal pole arvutitki..
Arvutiklassis on suhteliselt vanad arvutid, meil toimub seal ainult korra nädalas geomeetria tund.
Füüsika õpetajal on tunduvalt rohkem mugavusi kui ma Eestis kuskil näinud olen. Masinaid on palju, korralikud lauad pistikutega õpilastele ja muidugi peab õpetajal endal ka tahtmist olema selle kõigega jännata. Meie, õpilased, pole veel ühtki katset seal laudade taga teinud (võib-olla sellepärast, et me Aufbau oleme, kes teab).
Keemia õpetaja laseb alati õpilastel katseid teha, ise ma polegi teda katset tegemas näinud, ainult juhendamas.

Kirjandeid tehakse?
Nendega on siin üldse päris huvitav lugu. Mu vahetusõde Laura pidi vahepeal peaaegu igaks saksa keele tunniks kirjutama mingile pildile loo või mingile jutulõigule kas alguse või lõpu vms. Nad nimetavad seda Geschichteks ehk ajalooks või jutustuseks. Arvestades seda, et Laura on 12-aastane ja käib eesti mõistes vist 6. klassis, oleks aeg nagu juba millelegi rohkem intellektuaalsust arendavamale pühenduda, aga ei. Isegi minu klass kirjutab ikka veel neid jutustusi, isegi eelmine saksa keele tunni Schularbeit oli ainult jutustuse peale - pilt ees, mõtle lugu välja. Ja kui meil siis inglise keele tunnis oli essee vaja kirjutada näiteks teemal "Men are from Mars, Women are from Venus" või midagi muud sellist, mis peaks inimese mõtlema panema, ei saanud suur enamus teemale pihta ega saanud aru, millest kirjutama peab. Esseede kirjutamine pole siin väga popp ja sellist asja nagu meil nimetatakse kirjandiks, siin üldse pole. Kirjand on nii karm, essee on lihtne. Mulle.

Kuidas need sinusuguseid võõrõpilasi koheldakse, kas istute niisama ja ootate, et midagi külge hakkaks, või tegelevad õpetajad teiega eraldi?
Õpetaja koha pealt - oleneb õpetajast. Kuna ma olen nö erakorraline õpilane, siis neil puudub otsene kohustus minule sama palju tähelepanu pöörata kui teistele. Aga kuna ma inglise keeles ja matemaatikas päris hea olen, siis õpetajad on minu vastu kuidagi eriti sõbralikud ja kõik, mis ma teen, on õige, hea. :D
Aga Austria õpilaste kohta nii palju, et ega nad ise ei tule mu käest aru pärima, mina olen see, kes peab minema ja ennast peale suruma natuke..

Kas sünnipäevade puhul käibki nii, et külalised maksavad toidu eest?
Kuna see oli mu esimene sünnipäev, siis ma ei oska öelda.. Aga päris erakordne see vist ka ei olnud.


Ootan veel küsimusi! (mis siis, et nendele vastamine paar nädalat aega võttis :D)

3 comments:

  1. Heips,

    No palju selgem pilt koolist. Kas koolist ka mõne pildi saab? koolimajast näiteks?
    Su jutust ei tulnud praegu välja, kas sa siis sööd suppi või praadi ka koolis? Puhvet on ka olemas? kõik saavad krõpsu ja kommi ka ikka osta või on seal hoopis automaadid?

    ReplyDelete
  2. Ma hakkasin natuke muigama selle peale, et igas aines peab kaks vihikut olema. Siin pole vihikuid üldse kasutusel, ainult mapilehed. Enamasti kaks plokki, aga on võimalik läbi ajada ka ühega ning seda kõikide ainete peale kokku. Paljudel on need suured paksud mapid, kus on veel mingid vahelehed vms, mis jagavad selle umbes neljaks, et üks suur mapp siis nelja aine jaoks. Mul on kõige tavalisem (olen ju Norras ja see oli ka kõige odavam:D) ja üks paras segadus on küll vahepeal, aga vähemalt pole mul matemaatikas kasutusel joonelised lehed, nagu ma siin päris palju olen näinud.

    ReplyDelete
  3. Koolist ma isegi tegin mingi päev pilti, kui mul vaba tund oli..
    Siis söön koolis, kui pikk päev on. Puhvet on ja automaadid ka.

    Haha, Laura.. joonelised lehed :D:D:D matemaatikas, hhahaa. koomiline veits

    ReplyDelete