7.9.10

kool

Wiener Schnitzel ehk Viini šnitsel!! mitte viineri :D (kui esimesel päevas Viinis olime, siis ma arvasin et ühe maja seina peal oli Viineri ajaleht. NALJAKAS eksole :D)

Tsau!

Esmaspäeval ehk eile oli siis esimene koolipäev.. Poleks sellist asja isegi ette osanud kujutada, et võib Austrias näha. Austria ju ikkagi nii lähedal Eestile, kindlasti kõik on nii sarnane Eesti kultuurile ja kõik on ju nii samasugune!! Jaa, mõelge uuesti, ega ikka ei ole küll :D
Aktus või tseremoonia algas kell 8.00, kell 7.45 pidi kohal olema ja ma jõudsin 7.30. Sain ka juba esimesed tutvused sellel varajasel hommikutunnil. Läksime siis aula-moodi-ruumi, kus oli laud, sellel küünal, Jeesuse rist ja laua kõrval kõnepidamispult. Sellest paremal oli nii 20-30 noorega koor (üsna jube oli kuulata ausalt öeldes).
Mind üllatas, et selles koolis puudub distsipliin.. Muusikatunnis on juba väiksest peale õpetatud, et muusika algab VAIKUSEST! Tundus, et siin pole seda keegi kunagi kuulnud. Kui klaver mängima hakkas, ei muutunud saalis mitte midagi. Keegi ei tasandanud häält, keegi ei jäänud vait. Kõik, kes rääkisid, rääkisid edasi. Eestis seda ei juhtu. Vähemalt mitte Tallinna 32. Keskkoolis.
Järgnes tseremoonia, mida õpilased kutsusid "umbes-nagu-missa". Tseremoonia nägi tegelikult samasugune välja nagu pühapäevasel külapeol, ainult et oli natuke lühem ja võimlemist väga palju ei olnud. See lõppes kuskil kell 9 ja siis läksime klassi, kus toimus klassijuhatajatund.
Tunnid on tavaliselt 50 minutit pikad, esimene ja teine vahetund 5 minutit, kolmas 15 ja siis vist jälle 5 ja 5 jne.. Ainult, et õpetajatel on kombeks hilineda tundi, kohe kõvasti :D
Klassijuhataja on meil päris tore naine (nimesid ma parem ei üritagi nimetama hakata), sain kooli registreerumiseks ankeedi kodus täitmiseks.. Ahjaa, juba unustasin, et mu klassis on veel üks vahetusõpilane, Soomest. Millegi pärast organiseeriti meid kõrvuti istuma, mis on lihtsalt ülihalb, sest ta ei oska sõnagi saksa keelt põhimõtteliselt ja seega ma ei saa oma keeleoskusi demonstreerida ega praktiseerida eriti. Aga muidu ta on täitsa tore. (muideks ma ei mäleta soome keeles mitte ühtegi sõna rohkem peale 'anteeksi' ja 'mutta')
Kui klassijuhatajatund läbi sai, siis oli meil veel kaks tundi. Ma ei saanud hästi aru, mis nende tundide point oli, aga pmst üks tund oli siis business (uujee) ja teine ajalugu, mille õpetaja (mees muideks) on isegi Tallinnas käinud, wow. Viimane rääkis klassi ees pika jutu maha, kõik kuulasid huviga (sest ta tõesti oskas hästi ennast kuulama panna), aga ma ei saanud midagi aru ja otsustasin numbrimängu mängida. Jepiduuu!
Businessi õpetaja (naine) aga oli nii tore ja lahke, et rääkis meiega inglise keeles ja seletas kõik asjad lahti jne jne, ütles, et kui mingi probleem on, et tema juurde siis minna. Jeee!
Tunnid lõppesid kell 11.30 ja siis läksin otse bussipeatusesse (neid on kokku kuus ja ma käisin kõik läbi, viimane oli minu oma!), kust leidsin Laura ja kohe-kohe tuli ka buss ja saime koju.
Sõime minu siinoleku jooksul esimese õunastruudli vanillikastmega (mmmm) ja headhead suvikõrvitsa püreesuppi, mida nad söövad küpsetatud ubadega vist vms.. Igatahes hea.

Õhtut sisustasin mingite mõttetustega..

Täna hommikul tegin endale võileivad kaasa, sest siin ei anta vist mitte üheski koolis sooja lõunasööki. Viis tundi oli.. business, kaks saksa keelt, bioloogia, religioon. Jah, mu elu esimene religioonitund, kus ma ei saanud mitte põrmugi targemaks, sest see oli alles sissejuhatus. Põhimõtteliselt on koolis nii, et kui ma olen mitteusklik, siis ma ei pea seal tunnis käima (osad isegi läksid minema, niiet ma ei teagi kuidas sellega siin siis laiemalt on), aga võin. Otsustasin, et täna lähen, vaatab, mis toimub. Aga midagi ei toimunud, niiet lähen ikka homme ka.

Muidu päevas on ikka väga vähe tunde. Kui Eestis on meie jaoks surm 8 tundi, siis siin nad juba ohkavad, kui on 6 tundi! See on minu jaoks väga harjumatu! 6 tundi on nagu.. tundub nagu oleks endal isegi elu! Võimalus pärast kooli veel midagi ette võtta, kuskile minna jne. Ilmselt selle pärast, et neil on päevas nii vähe tunde, on neil ka kool poole suveni (lõppeb alles juuli alguses).
Seni on koolis päris huvitav olnud (2 päeva kõigest), meesõpetajaid on palju, nad on üldiselt siiski vanemad inimesed. Aga mind paneb eriti imestama see, kui hästi kõik õpetajad oskavad inglise keelt.. See on midagi uut. Võib-olla on asi siiski Nõukogude ajas kinni, et Eestis vanemad inimesed eriti inglise keelt ei oska või kui oskavad, siis, vauuuu. Aga kõik õpetajad, keda seni näinud olen, vuristavad sulle kõik asjad nii ette, et tõesti, VAU! Äge.
Just mõtlesin, et kui meie koolis Eestis on sel aastal kaks vahetusõpilast, et kuidas osad õpetajad sellega toime tulevad :D Päris huvitav.

Aga eile ja täna pärast kooli olen ma olnud surmväsinud, niiet ma olen koju tulnud ja lihtsalt.. olnud. Täna isegi magasin tunnikese (panin äratuskella, et ma liiga palju ei magaks) ja nüüd peaks siis õppima hakkama. Ega otseselt midagi õppida ei antudki, aga bisnesi tunnis anti mingi tekst lugeda ja ma sain isegi päris palju aru, ainult et saab nüüd oma sõnavara laiendada spetsiifilistemate sõnadega.

Kallid-musid-paid!
Tschüss! :)

4 comments:

  1. Nii huvitav lugu! Koolilood on alati põnevad, sest kõik on seal ju käinud ja oskavad võrrelda. Imelik, et neil nii vähe tunde on. Mis nad siis päeval teevad? Käivad kuskil trennides? Kas sa oled juba jõudnud uurida, kas seal koolis ka mõned trennid vms asjad toimuvad? Mis spordialad seal kõige popimad üldse on?

    Vahvaid koolielamusi ja palju tervitusi,
    Eva

    ReplyDelete
  2. Paar Tundi Või Kuus Tundi Ja Juba Väsinud...:D Oh, Mida Sa Veel Siis Teexid, Kui Sul 8 Tundi Olex :D

    Anyway...Palju Jõudu Ja Jaksu Sulle Edaspidiseks! ;)

    ReplyDelete
  3. Heips,
    Eva küsis juba enamus küsimused ära, mida tahtsin küsida, seega ootan vastuseid, aga mõned siiski veel. :)
    Kas siis koolis üldse ei anta lõunat või midagi ikka antakse?
    Kuidas sõpsidega on?
    Kui kaugel somm elab?

    ReplyDelete
  4. Eva, nii tore, et sulle meeldis jälle! :)
    Minu küsimusele "mida sa pärast kooli teed?" tulevad vastused, et nad lähevad koju. Kõik lähevadki koju!
    Koolis on ühe klassiõe sõnul vaid üks treeninggrupp vms, ja see on võrkpall. Rohkem huvialaasju ma veel ei teagi. Tahaks koori kohta uurida, aga pole veel võimalust olnud.
    Muidu meie kooli kehalise kasvatuse õpetajale pidi kõige rohkem meeldime võrkpalli tunnis mängida, aga see ei meeldi kellelegi.. Niiet kui öelda, et seda tehakse palju, siis see pole veel popp :D Aga ma tean, et osad klassiõed käisid enne kooli algust spordiklubis (siin mingi selline süsteem, et kui ostad kuukaardi vms, siis pead kindlalt kolm korda nädalas käima.. ma ei tea mis juhtub, kui ei jäi), aga nad vist kooli ajal seal käima ei hakka. Eitea.
    Ühesõnaga, passivad vist kodus päeval, sest ma täna nagu pinnisin üht tüdrukut, et kas te nagu üldse nädala keskel ei käi linnas väljas vms.. Aga vastuseks tuli ikka, et ainult nädalavahetustel jne.. Niiet ma ei teagi! :)

    Emps! (sain paki kätte, AITÄÄHHHH!)
    Koolis ei anta üldse lõunat. Puhvet on, seal tädike teeb sulle kohapeal SULLE meelepärase võileiva (rohkem nagu hamburger) valmis mökside-juustu-singiga, veel on seal magusat ja juua, aga korralikku sööki ei ole vist üheski koolis. Sellepärast, et koolipäev on nii lühike! :)
    Sõpsidega on nii, et vaikselt.. Kolmas päev alles ju!
    Somm elab must päris kaugel vist. Ta elab Hornist kaugemal kui ma ja teises suunas ka. Ma tahaks rohkem kohalikega suhelda!! :)
    Btw keel läheb juba inglise-saksa seguks vaikselt täitsa ära.

    ReplyDelete