13.3.11

kevadväsimus

Nüüd, kus mul viimasest nädalast nüüd midagi niiväga palju erilist kirjutada pole, kirjutan teile hoopis siinsetest vastlapühadest. Kohalikus keeles nimetatakse vastla(teisi)päeva "Faschingsdienstagiks" ehk "karnevali teisipäevaks". Igatahes, on see mingil määral kirikuga seotud ja pärast seda algab too paastuperiood. Vastlapäeva, või õigemini, karnevali teisipäeva puhul toimub siin igasuguseid maskiballe, karnevale jne (nii lastele kui täiskasvanutele). Tegelikult on need ballid ja karnevalid minu vahetuspere sõnul kõik Saksamaalt pärit. Ja kui ma siis küsisin, et mis siis Austriale omapärane on, ei tulnud neile midagi peale moosipirukate meelde :) Jah, moosipirukad on siin vastlapäeva piduroaks. Ei mingit hernesuppi või vastlapirukat või pikka liugu!

Aga nüüd siis minu nädala juurde.
Pärast eelmise postituse kirjutamist läksin käsipallitrenni, tulin koju, varsti jõudsid mu endised klassiõed Isabella ja Lisa HAKist siia. (ma pean ütlema, et ma ise ka ei osanud üldse uskuda, et see läbi läheb, et nad meil ööbida võiksid, aga kuna vahetusema neid kui Astridi häid sõbrannasid tundis juba varem, siis läks see kuidagi eriti lihtsalt..) Nimelt, esmaspäeva õhtul, ehk Faschingsmontagil ehk karnevali esmaspäeval toimus meie väikses külas pidu! Siin on kaks külalistemaja (nende nimed on Gasthaus, aga tegelikult ei tähenda see Austrias üldse, et seal magamiskohti on! Seal saab tavaliselt lihtsalt süüa. Meie külas ühes on külalistetuba ka, teises pole) ja ühes on suuremat sorti saal (teises ma pole käinud ;)), mis oli lihtsalt rahvast täiesti äärest ääreni ja otsast otsani täis - uskumatu. Rodingersdorfis pole minu siinoleku ajal veel kunagi nii palju rahvast olnud! :D Autosid olid kõik kohad täis ja jah. Pidu iseenesest oli väga lõbus, aga mis mulle ei meeldinud (ma ei saa seda ütlemata jätta), oli see, et seal sees võis ju ka suitsetada, loomulikult ei olnud seal ei mingit konditsioneeri, niiet ühel hetkel ma lihtsalt jooksin uksest välja, mul polnud enam õhku! Kõik oli paksult suitsu täis, täiesti uskumatu, et see lubatud on! Seal lihtsalt ei olnud võimalik hingata. Lõpuks siis vabanes ühes tagumises otsas üks laud, kuhu me istuma läksime (üks endine klassiõde oli veel, Jessica), ja seal oli hea olla.
Koju läksime kell 2 hommikul ja äratus oli, nagu tavaliselt, kell 6, niiet koolis oli päris jube olla, ausalt öeldes :D
Tegelikult on teisipäev see kõige õigem pidupäev, niiet teisipäeval kell 16 hakkas Hornis pidu pihta, aga sinna ma enam ei viitsinud minna. Olin õnnelik kodus oma teki ja padjaga ja unega. Teisipäeval oli ka ma pakun, et pooled koolis ära maskeeritud. Üks klass oli ülenisti pidžaamades, osad arstide, loomade, hipidena jne. Kõike leidus :) Mulle meeldib, kuidas inimesed sellega kaasa lähevad.

Kolmapäeval ja neljapäeval käisin jooksmas jälle, neljapäeval sain mingi räige jalavalu endale, aga läks üle. Reedel oli mul trenn kohe pärast Laura trenni, ja kui ma siis pärast koju jõudsin, sain teada, et Laura oli oma jala kuidagi trennis tagurpidi joostes välja väänanud. Ja siis laupäeva hommikul, hahaha :D, päike oli juba kõrgel taevas (vähemalt nii mulle tundus), ja vahetusisa tuleb mu toa ukse peale koputama.. koputab ja koputab ja ma hüüan kogu aeg, et jaa, jaa! Ja siis teeb ukse lahti ja küsib, et kas ma Spitali tahan minna, et 10 minuti pärast on ärasõit. Ma mõtlesin, et jutt käib Laura käsipallimängust ja ütlesin, et ei, ei, ei, ma ei jaksa. Ja siis magasin edasi oma rahulikku und. Mõne tunni pärast kuulen, et jõuavad tagasi, teen silmad lahti, vaatan kella - 10.30. Hahahaa, ma mõtlesin, et kell on juba 14 vms :D Ja siis tõusin üles, läksin vaatama, kus nad siis käisid. Sest ainuke koht, mille nimi Spital on ja kus ma käinud olen, on Spital am Pyhrn, kus meil keskaastaseminar oli YFUga. Olin veidike segaduses! Lõpuks tuli välja, et ma olin ära unustanud, et Krankenhausi ehk haigla kohta ütlevad nad ju ka Spital ("Hospitalist" :D) JA siis sain teada, et Laura sai kipsi ja kargud, ajjeee! Neljaks nädalaks käsipallile kriips peal, pluss pärast seda on neil täpselt Schikurs (ehk lähevad terve klassiga kuskile mäele suusatama/lauatama), mis tal arvatavasti ka ära jääb, ja siis on juba vaheaeg. Nooo tere tali :D Ma tegelikult just reede õhtul mõtlesin, et väga hea, ilm on nii ilus, saaks nädalavahetusel Lauraga õues käsipalli jaoks harjutada :D Iroonia missugune. Igatahes, need kargud on siin majas uus atraktsioon ja trepid on Laura suured sõbrad.
Eile õhtul käisime veel Opa sünnipäeva puhul Omal ja Opal külas ka, Oma oli virsikukooki küpsetanud ja jõime teed.

Mulle igatahes tuleb kevadväsimus peale ja kooliks on nii palju õppida, et ma vaikselt matan pead juba mulla alla, ei jaksa. Tööd on mingi kaks korda semestris ja siis on kõik kohe samadel nädalatel vms ehk siis sigapalju materjali. Ma siin eile ja täna olen väga kõvasti psühholoogiat õppinud, eks näis, mis sellest saab. Saksakeelse raamatuga, mida me kunagi ammu lugesime, sellega ei jõudnud ma tookord valmis, see oli nii väsitav, ja selle peale tuleb nüüd ka töö. Ja sada muud asja veel. Ei tea, kuidas selle üle elan. Eks näis :)
Olge teie ikka tublid ja veel tublimad edasi, sest isegi kui meil siin praegu päike paistab ja on 10-15 kraadi sooja (jube palav jooksmiseks, juba proovitud), ei ole seda energiat kuskilt võtta ega tulemas näha.. Hommikust õhtuni tahaks magada (sest unes on vahel ikka parem seigelda kui reaalsuses).
Baba! (:

ps. kirjutage-joonistage mullleeeeeee!

7 comments:

  1. söö vitamiinirikast toitu. liigu iga päev, maga 9 tundi ööpäevas jne.
    kas te YFUkatega ka mäele lähete? sügisel oli mingi jutt sellest.

    ReplyDelete
  2. no 9 tundi magada on ikka liiast ja see võib päris ära väsitada. kui 7 tundi ei aita, siis on viga miskes muus, võib-olla siis toitumises. kui õues nii soe on, siis võid värske õhu kätte õppima minna, kõht võib õhus lenduvast õietolmust täis saada. meil on veel lund küllaga, aga ei oska temaga midagi peale hakata. Tartu linnas tuli just esimene kevadekuulutaja (loe: mootorratas) vastu.

    ReplyDelete
  3. ma magan 8 tundi, niiet kuldne keskmine teie soovidele :D
    siin muideks mootorrattad vuravad juba korralikult. vahetusisa ütles just, et nüüd hakkab see avariihooaeg pihta jälle..

    ReplyDelete
  4. Vahva, see vastlakarneval. Kas sina ka koolis kostümeeritult olid? Mis seal teie küla peol veel peale suitsetamise tehti? Oli mingi eeskava või bänd või DJ?
    Kahju Laura kipsis jalast. Kas ta on väga õnnetu?
    Kes need Oma ja Opa on? Kõlavad nagu mõned multikategelased ;)
    Kevadväsimuse vastu aitaks ehk mõned vitamiinid? Mine küsi apteegist, neil kindlasti on midagi talvest väsinud kaunitarile :)

    Meil ka kevad! Jõudsin laupäeval isegi juba muru niita! Vahva!

    Kallid, musid,
    Eva

    ReplyDelete
  5. siin on ka soe!! nii mõnus :))
    ja suitsetamine on siin ka peaaegu igalpool lubatud, mis aegajalt häirib.

    ReplyDelete
  6. Tsau, Eva! Ma ei olnud kostümeeritult, mulle üldse ei istu need asjad, ma ei oska/taha/viitsi sellega kunagi ise tegeleda. Kui keegi teine mulle valmis otsib, siis küll :D
    Laura on tegelt vist rohkem õnnelik, saab tähelepanu :D Oma ja Opa on saksa keeles vanaema ja vanaisa ;)

    Unustasin enne empsi küsimusele vastata, mingit yfusuusatrippi ei tule jah :(

    Tiina!! täiesti lõpp, mu vahetusvanemad on praegu kuskil Dortmundi lähedal ja seal on ka mingi 20 kraadi sooja! :D meil nii soe veel pole ;) küll läheb..

    ReplyDelete
  7. hola mamita:) võiks skypeda kunagi,ps.nice blog:)

    ReplyDelete